Iwannahavethelongestname.blogg.se

Jag har tänkt en del på min gamla blogg det senaste. Återvänt till sidan och kikat, läst & begrundat. Detta har ni säkert märkt, då jag har refererat till den gamla adressen några gånger den sista tiden.
Det jobbiga är, att när jag sitter och läser i den gamla bloggen så får jag så fina välbehagskänslor. Jag skriver bra, verkar glad, levande och lycklig nästan jämt. Det är inte alls samma sak med mina inlägg på den här bloggen. Därför har mina funderingar sträckt sig så långt att jag grunnat på att köra igång min gamla blogg igen, för att fortsätta på det härliga spåret. Charmen kommer med bloggen, liksom. Men så slog det mig. Det är fan inte bloggen det hänger på, det är mig och min oförmåga att fånga dig som läsare!

Frågan är vad jag ska göra åt det. Är jag inte "sådan" som jag var längre? Hur är jag nu då? Tråkig, uppenbarligen. Fantasilös, definitivt! Jag trivs inte med att vara en dålig bloggare - att vara en dålig pennfäktare! Jag vill leka med uttryck, hitta nya roliga ord, skoja till det litterärt, ha en schysst, rosa fluffig framtoning blandad med en vass, cynisk penna - jag vill hitta tillbaka till skribenten inom mig. För just nu är jag så dålig att jag känner för att fotografera hela dagarna och blott lägga upp bilder på min blogg, istället för att med taffliga försök, berätta om mina dagliga äventyr & upplevelser.

Kanske det kallas skrivkramp?
/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Gustafv Hängpung

2008-09-04 @ 17:18:51
Postat av: Gustafv Hängpung

"Hur är jag nu då? Tråkig, uppenbarligen."



Ja, tyvärr är det så på flera sätt. Men det är godt att du funnit insikt i detta, då är det dags för förändring! Låt den nya eran av gamla bloggvanor påbörjas!

Heil!

2008-09-04 @ 17:20:19
Postat av: jocke

inte för att på något viss dömma dig...men din gamla blogg var faktiskt mer fångande.

den var mer personlig och hade mer touch, hitta tillbaka till det gamla flowet med mer utsvävningar och lite mer "älg-fealng"



dock därmed ej sagt att den här bloggen suger, den är bra faktiskt men i dina mått mätt...medioker.



Du är grym.

höve hälsar =) tror jag iaf

2008-09-04 @ 17:35:36
Postat av: Annisen

Tycker absolut du skall skriva på din gamla blogg.Det var den som fick mig att gråta, skratta och le istörsta allmänhet.

Pöss

2008-09-05 @ 07:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0