Brottsoffer!

Jo-ser-ni-att-såhär-ligger-det-till. Jag har en fantastisk arbetsplats! En arbetsplats där jag får pröva på en massa skojiga saker, liksom att skjuta pistol, bli knockad under självskyddslektioner, agera datainstruktör samt fotograf under aspirantveckan, bli ivägskickad på häftig självkännarkurs i Båstad, samt senast igår, spela brottsoffer under en utbildning. Det var en väldigt intressant och rolig upplevelse! Jag fick läsa in mig på ett brottsscenario som tidigare utspelat sig i verkligheten, samt se en film skildrande samma händelse. Sedan skulle killarna & tjejerna på utbildningen förhöra mig. Min roll var att agera irriterad bitch, eftersom jag, då jag blev nedslagen av gärningsmannen, lämnades på sjukhuset alldeles allena, utan att Polisen tog kontakt med mig. Det hela filmades och dokumenterades skriftligt. I skrivande stund sitter eleverna och kikar på filmerna och analyserar dem. BLÄ för film säger jag bara! Men oj vad roligt det var!

OK. Igår var Mia hos mig. Kära, fina Mia. Min syster är fantastisk. Dessutom är hon ju bättre än någonsin på matte - vilket var huvudändamålet med besöket!

Ikväll ska vi gå ut. Och vad jag fick Godhemsgatan ifrån i ett tidigare inlägg har jag ingen aning om, mina flickor finns ju på Slottskogsgatan! Jag ser framemot kvällen. Liksom alltid.

Nu ska jag fortsätta arbeta, trots min högljutt kurrande mage!
Kärlek!
/U


Kommentarer
Postat av: jocke

se, du är ett profesonellt offer numera ;)

2008-10-10 @ 10:41:23
URL: http://icanifiwantto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0