Ni kommer ihåg..?

.. min före detta bloggkollega Sandra? Hon har gått och gjort sig en blogg med en mycket fräsch design, och bestämt sig för att pröva sina vingar allena. Kika vettja!
När ni ändå är igång, kan ni kika på min gamla blogg, i det gamla arkivet på vänsterspalten. Börja från start, maj 2007. Där finns underhållande läsning, det var då jag fann det allra roligast att blogga. Jag har verkligen försökt få till samma positiva, vitsiga entusiasm som där..men misslyckas varje gång. Något saknas. Hmm.

Jag kommer antagligen bli hemma imorgon också. Ska gå upp i vanlig tid, men känner mig idag så oerhört orkeslös att jag nog inte kommer palla. Jag får köra lite lättare aktivitet(typ, dammsugning?) imorgon och känna efter. Jag tror det blir bra.

Har jag förresten nämnt att Stripez-redaktionen, i denna lågkonjuktur, bestämt sig för att lägga ner tidningsverksamheten? Beskedet tyckte jag inte var roligt. Jag har nämligen funnit nöje i att skriva för tidningen i fråga. Nu har jag inget speciellt att göra utöver min vardagliga arbetsverksamhet. Oj, har jag glömt berätta det?
Jo, psykologikursen avreggade jag mig ifrån efter första tentan (som gick bra) då jag tyckte, efter att ha studerat kursplanen samt boken närmare, att den var så jäkla lik vårterminens kurs. Jag fann att jag inte hade någon vidare nytta av den. Tyvärr.

Jag har heller inte ännu fått mitt HP-resultat. Det hade varit fint att få ett 2.0-besked i dagarna, så att jag kan bli en sådan där gullig psykolog ni vet. He he.

Jag borde vara lycklig. Missförstå mig rätt, jag är lycklig (ihop med människor). Men jag har funnit att jag i min ensamhet inte riktigt trivs(vilket är den viktigaste delen att trivas i, givetvis, vilket jag alltid tidigare har gjort). Då tankarna far & flyger fritt, då jag inte har några distraktionsmoment i min närhet. Jag tror att jag vet att jag saknar en plan. Nu ska jag finna den. På riktigt. Jag låter det ta sin tid, men finna den, det ska jag nu göra!

/Ulrika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0