Visst gör det susen?!

Tudiluuuuuuu everyhoopa! How ya doin'? Jag är riktigt nöjd. Med fritiden. Dock ser jag icke framemot att jobba imorgon. SUCK!
Jag ska sammanfatta min helg fram till denna stund  Fredagen har jag redan berättat om, den dag jag träffade min sköna böna i Borås - Sandra! Dock har jag inte berättat om den sena nattens bravader. När jag väl kom till sängs på fredag natt, började jag läsa en bok som Animalet rekommenderat mig: Flyga drake. Den utspelar sig i Afghanistan(därav rekommendationen givetvis..då han befinner sig där i skrivande stund), och efter x antal sidor blev jag tvungen att kasta den tvärs igenom sovrummet för att den var så vedervärdigt sorglig att jag låg och hulkade i en timma efteråt. Jag överdriver icke, det är snarare en underdrift. Så mycket har jag inte gråtit sedan Sara dog. Jag låg och grät till 04 ungefär, inte särskilt angenämt, men väldigt förlösande. Hade sådär tufft svullna ögon och läppar efterå, haha. Nåväl, anledningen till mitt gigantiska saltvattenutsläpp var givetvis inte bara boken, det var blott den förlösande faktorn i sammanhanget. Jag grät mycket för Sara också. Då vi på dagen fikade med Nettan, Emmy och Malin kom minnet av Saras begravning och hej & hå ifatt mig, och det var skönt att få gråta ut de känslorna. Dessutom grät jag för den tid då lillebror Johan var svårt sjuk. Alla svårigheter egentligen, och att världen kan vara en sådan ond plats. Det blir så emellanåt för mig. För att kunna vara glad och uppskatta världen i all dess sköna prakt, måste jag också ibland påminna mig om att mycket är åt helvete!
Så kan det vara, det var mycket skönt när det var över!:)

Igår dock, när jag satt i Herr Väggs bil påväg till hans hem i Stenungsund, var jag så lycklig att jag skrattade högt! Inte för att något var roligt, utan bara för att jag blev tvingad att ge utlopp för alla lyckokänslor i kroppen!
Gud vad härligt det är att känna, gott folk! 

Nu sitter jag hemma och har grandiosa planer för dagen. Not. Heh, ska ta mig ut på en skön promenad i den blomstrande Slottskogen, och jag ska handla lite varor eftersom mitt kylskåp nästintill ekar tomt!

Må så gott så länge, mina små Göllefjuun!;P
/U

Kommentarer
Postat av: Söt-Norsken

Du kan ju lära kylskåpet att gå och handla medans du själv är ute på bravader :-D

2008-05-04 @ 14:17:31
URL: http://mcewen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0