Tillbaka!

Tillbaka i Göteborg. Mina ögon gled över ett snötäckt landskap när tåget släppte mig fri att vandra perrongen fram till spårvagnen. Ganska mysigt faktiskt. I Karlstad sken solen och kylan var hård, men vacker. Det är alltid ett stort, stort nöje att hälsa på mina Bästa Kamrater i sambo-lägenheten Jocke-Michel-och-Hövöö emellan på Herrhagen. Att dessutom tajma det såpass väl att Arne var hemma från Lund på påsklov och McTönt likaså (fast från Uppsala), var en strålande affär.
Jag fick läsa den fina artikeln tidningen KH-Aktuellt gjorde med Jocke-Michel-Hövöö angående deras kombo-boende, KUL! Här SKA ni läsa första-sidan(att mitt smeknamn står på kylskåpsbilden gör att jag känner mig sedd, hörd och bekräftad - GÖTT;D), och här andra-sidan (påpekas bör att de hade städat som djur innan journalist-teamet anlände till deras simpla boning. Och att de bjuder på fika? Har aldrig hänt annars, HAHA.). Jag antar att de blev avundsjuka på min och Arnes tidningspremiär på nyår, som ni kan läsa här, haha...

Som sagt, vi har haft himla trevligt! JAG har haft himla trevligt! Fick följa med Hövöö på påskmiddag hos hans föräldrar och syster, då resterande Älg-gäng var på andra håll och åt och myste med familjer och flickvänner. De bor i en fantastisk lägenhet, jag blev otroligt fascinerad över härligheten. Hans föräldrar är arkitekter och väldigt duktiga och antagligen intresserade av inredning. Väldigt trevligt. Denna köna tackar ödmjukast. Tydligen saknade de mig hemmavid i Bollebygd dock, konstigt värre. INTE. Höhö!
Det blev en del singstar, en del onyttigheter, flams o trams, mycket skratt, två hockeymatcher, en del sömn ändå, lite lättsam mängd alkohol, Bergvik, firande av Jocke, Guitar Hero, Subway-mat, tågresor, bilresor, Ronny och Ragge-musik(=/) och kramar. Tiden gick vääääldigt fort. Skönt att vara ledig imorgon!
(Ps. Läs hyllningsinlägget om Team Älg-12 i min gamla blogg.)



Här "flyger" Jocke m.h.a. flickvännen, Den Bedårande Carro. Väldigt lustigt!

   
Michel & hans Jennie på första bilden. Jag är inte det minsta känd för min artistiska. estetiska förmåga, så när jag skulle måla ett troll(Frithiof) på McTönts hand strejkade han en gnutta, till en början. Därav såret på tredje bilden. Mina naglar är ett fint verktyg som jag skattar högt. Haha.

Kärlek till Värmlandsfolket som jag skattar så högt.
(Och ni andra som känner att ni vill ta åt er av min kärlek. Jag har lite att utdela, som tidigare deklarerats, och alla förtjänar en dos kärlek. Jag är så sympatisk!!;P)
Må väl.
/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Söt-Erik

Pff, våldsamma människa. Rivs och krossar vinglas.. ;P

2008-03-24 @ 00:45:35
URL: http://mcewen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0