Morgonstund har Guld i Mund

Jag kommer ihåg när jag och min familj bodde i Hindås. Då ägde vi två tomter (och två hus..nödvändigt?!) som låg bredvid varandra. I det ena huset, som var mer som ett ruckel där vi barn lirade bordtennis, letade häftiga vintage-grejjor(haha...) och lekte på vinden fanns det en tavla där det stod "Morgonstund har guld i mund". Gölligt. Idag när jag skulle stiga upp ville jag verkligen INTE. Vi snackar morgonstund har spik, glas och järn i mund. Jag var riktigt nära på att strejka, men tog mitt ringa förnuft till fånga och drog mig upp ur den varma bädden.

Nu ska vi ha möte från kl. 9 fram till lunch. Så jag måste få undan lite pryls såhär under tidiga morgonkvisten.

Ha en excellent dag mina vackra små Följeslagare.
/Ulrika

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0