Ond cirkel!

Jag har upptäckt en ond cirkel i mitt eget liv. Illa!
Jag är väldigt trött om dagarna. För en stund sedan skrek jag "heureka!" och konstaterade med ens att jag stött på en cirkel av ondska i min vardag, förklaringen på det, och därmed hittat en lösning på min trötthet. Det är nämligen på det viset att jag har blivit ganska dålig på att inmundiga frukost under morgontimmarna. Förut satt jag en avslappnad stund á la "Morgonstund har Guld i mund" och åt min a-fil med müsli, mina smörgåsar och drack min juice och ur mitt vattenglas. Nu på morgonen är jag mest sömnig, och äter en halv skål mild lättyoghurt (jag har avancerat) och dricker en flaska vatten på sin höjd. Dessutom orkar jag knappt bry mig om hur jag ser ut - och DET mina vänner, är olikt mig! Till yttermera visso, spenderar jag hela förmiddagarna på jobbet med att gäspa och klia mig i ögonen (jag är en flitig användare av mina glasögon i dessa trötthetstider). Först efter lunch finner jag energi och blir mig själv i stor mån. Så, jag finner roten till ondskan i frukosten. För att bli piggare måste jag äta mer frukost (och lägga mig tidigare om kvällarna..?). Så jag skall bli mer seriös med mina smörgåspaket. Att medtaga sådana till jobbet för frukost här är en excellent idé!
Jag är ju trots allt en stor anhängare av frukost....

Ha'de!
/U

Kommentarer
Postat av: Markus

Hmm, en subtil blogg-annons från AXA? :P

Nä men ät mer frukost för fan, annars får du stryk

2008-06-24 @ 15:43:54
Postat av: Mia syrran

Jag älskar frukost.

Utan frukost inget lifv.

2008-06-24 @ 22:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0