Age, once again.

Det finns mycket jag inte är förtjust i här i världen (även om det jag är förtjust i överväger det mesta). En av mina hjärtefrågor är ironiskt nog åldersfrågan i relation till förhållanden - vänskaps-och kärleksförhållanden. Givetvis beror det på att jag alltid varit yngst (i alla sammanhang förutom familjemässigt...) då jag började skolan ett år tidigare än de flesta andra, och sedermera började arbeta i en myndighet där medelåldern är, ja, bra mycket högre än min nu uppnådda ålder. Jag är trött på att behöva bevisa vad jag kan och vad jag går för utifrån de premisserna.
I kompisförhållanden har det gått bra - den som väljer att vara min kamrat väljer det för att jag tilltalar personen på någon nivå och att personen trivs i mitt sällskap. It's as simple as that.
MEN, mina vänner, MEN, de som har fördomar mot mig (jag är ett bra exempel) blott på grund av min ringa(?!) fysiska ålder har jag inte mycket till övers för. Jag vill slå ett slag för erfarenheter - arv & miljö i en salig harmoni! Då jag varit med om ett par livsomvälande saker och i allmänhet är en synnerligen klok människa, så hävdar jag givetvis att man inte bör döma en människa utifrån levnadsår. De flesta instämmer med mig, och uppträder därefter. Men de människor som inte gör det, som agerar trångsynt och långrandigt, de vill jag läxa upp en gång för alla! Jag har kompisar i alla möjliga åldrar, jag har dejtat män i olika åldrar, mina kollegor är födda på näst intill förra seklets alla årtal - och problem har aldrig uppstått på grund av åldersfaktorn. För när någon lär känna mig - eller blott bekantar sig med mig - så förstår denna någon att 21 inte betyder bäbis. 21 år gammal betyder 21 roliga födelsedagar med tårta och sociala företeelser och ingenting mer. Jag lider inte av några ålderskomplex - men omvärlden verkar ibland finna det fånigt intressant.

Och för att avsluta detta, något bitiga inlägg, vill jag rikta ett stort tack och en VARM kram till alla mina vänner som alla befinner sig någonstans i åldersspannet 20-60 år.
Jag vill rikta ett speciellt tack till Lina 26, Johanna 25, Johan 28, Johan 31, Emma 27, Nina 30, Reine 26, Mikael 43, Alex/Anna/Linda/Sofia 30-snåret och alla andra som gjorde midsommarhelgen så FANTASTISKT rolig!
Ni ser själva, åldern varierar, men det är människorna bakom siffran som är den avgörande faktorn.

/U - Muuuuuuu!

Kommentarer
Postat av: Din bloggpartner

Vad trött man blir på folk Ullis, när ska de fatta?

Vi vet ju iaf.

Puss

2008-06-23 @ 19:41:04
Postat av: Fadren

Fylld av beundran för min synnerligen kloka tös ! Ett mycket förnämligt inlägg, fastmer som JAG aldrig har bekymrat mig om ålder/åldrar... En människa är en människa - åldersetiketter är det mest ointressanta som finns, vad som ÄR intressant är (som jag ser det) är hur LEVANDE är människan framför mig...!!!

2008-06-23 @ 19:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0