Pearl Harbor

Det är titeln på den film jag och Lina bänkade oss för att se i gårdagens lugna tecken. Jag har aldrig lyckats se hela, bara vissa sekvenser, och tyckte att det nu var dags. Det var dessutom director's cut, så den var lång. Lååång.

Jo. Jag har hört att det är en film man fäller tårar på. Så jag var väl förberedd, då jag är bra på att gråta för alla möjliga olika anledningar. Men vi kollade och kollade. Inga tårar fälldes. Men. I slutet av filmen, i epilogen, då det talades äckligt nationalistiskt om Amerikas seger över Japan, hur de bara blev starkare och starkare, Japan svagare och svagare, så började jag gråta. Varför? Jo, för att jag tycker att det är så jävla äckligt hur de såg på människor som "de och vi". Vi är människor allihopa, vi lever i samma värld! Slutet förstörde hela känslan av filmen. Det blev så galet absurt att jag inte riktigt klarade av det.
Men det är ju den filosofin som existerar.. där ute...

Det var mest en söndagsparentes!
/U
Ps. Jag slängde ut offrets tvätt och började husera med min egen. Tackaaar.
:)

Kommentarer
Postat av: Markus

"Vi är människor allihopa, vi lever i samma värld!" Uuuuuurk! Finns det något fruntimmer som inte hostar upp sådana floskler? Ge mig hennes kontaktinformation i sådana fall.



För övrigt måste väl Pearl Harbor vara bland de sämsta filmerna som berör 2:a världskriget? Den innehåller mängder av historierevisionism och även överdriven nationalism som du själv kom in på... Hollywood visar sin sämsta sida. :)

Have it!

2008-07-13 @ 20:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0