Karlstad!

Jag är så väldigt förtjust i Karlstad gott folk! Eller, jag skall väl isrtället uttrycka mig såhär: Jag är väldigt förtjust i de nära vänner jag har som bor och frodas där! Ni skulle bara veta hur mycket roligt vi har haft genom åren, Mitt Team Älg 12 bestående av Arne(Mattias), Annörsch(Anders), Hövöö(Viktor), Jocke(Joakim) och Schüssleder(Michel), är de människor jag har varit kompis med längst i mitt liv, i nio år! De är fantastiskt sjuka i huvudet, underbart roliga och mycket rara!

___________________________________________________________________________________________

På lördagen när jag hade anlänt till Karlstad station, hämtade Hövöö och Annörsch mig, och vi åkte hem till Hövöös och Jockes lägenhet där vi åt lite mat. Sedan drack vi öl, hade det gött och gick över till den fina grannen över gatan, McTönt! Där fann vi hans Uppsala-sambos Simon och Anders, roligt för mig att få ett ansikte, då jag läser om dem nästan vardagligen i McTönts blogg!  Det blev iaf festligheter hos McTönt, i all ära! Jag hade väldigt roligt! Jag fick dessutom träffa Arnes göteborgska flickvän Sarah, det var väldigt trevligt!

                   
____________________________________________________________________________________________

I söndags kom vi iväg till Beachen ganska sent, då vi var hyffsat sega efter lördagnattens alla bravader. Men en mycket härlig dag, med sol, bad i sötvatten (jag är van vid saltvatten i dessa dagar...) och gott grillat på kvällskvisten!
Jag fick det stora nöjet att umgås med Jockes fina, fina flickvän Carro, som jag finner så förtjusande! Det var även hos henne vi grillade och myste på kvällen. Då vissa skulle upp och arbeta igår förmiddag, tog resten av oss semester/ledighetsfirare oss till McTönt för att kika på en film efter grillningen. Innan vi somnade ägnade jag, Arne och McTönt oss åt existensiella frågor och filosofiska frågeställningar - förstår gången på länge, det var grymt roligt och stimulerande mitt i natten!

               
___________________________________________________________________________________________

Igår låg jag, Arne, McTönt på stranden hela dagen (se föregående inlägg), för att sedan gå på bio på kvällen´med resten av gänget, Mamma Mia! Fina Norén var med oss en stund på stranden, men behövde kila hem och fixa i nya lägenheten med flickvännen efter ett dopp i det blå!

           
_____________________________________________________________________________________________

På vägen hem från stranden igår skulle McTönt pröva åka longboard, det gick inte så bra. Han ramlade och halvdog!

_____________________________________________________________________________________________

Här görs en Älg-hög, de som saknas är Annörsch och Schüssleder! Fint att vara överst, slippa bli mosad, som Arne blir. Som för övrigt knappt syns!



Karlstad är mycket bra.
/U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0