Häl!

Go' vänner, hallå där.

Jag tänkte berätta om min häliga dag. Den var ordentligt hälig kan jag meddela. Varför? Jo, för att mycket kretsade kring min häl och dess äckligt, brutala skavsår.
När jag upptäckte att mitt enorma plåster + tejp som jag tiggt åt mig av Johanna igår kväll satt löst, tog jag bort det. Vad som hände? Jo, huden följde med och blottade ett öppet sår, ett köttsår. Vidrigt. Då sprang jag runt barfota på jobbet en stund, då jag aldrig skulle drömma om att ta med mig mina rosa flip-flops till min arbetsplats (tros att jag i hemlighet önskade att jag hade burit med mig dem...). Nåväl, efter ett tag tröttnade jag och gick för att leta efter en första-förbands låda. Jag fann en kompress med tillhörande bandage, så det lindade jag kring min arma häl. Det såg ut som att jag var vrickad eller något, mycket underhållande. Dock inkasserade jag inte många blickar av medlidande från människor som korsade min väg, mest undrande sådana, då jag gick runt med klackskor, varav skon på onda-häl-foten satt på sniskan. EN rar blick hade jag väl kunnat få åtminstonde? Är det för mycket att begära? Sedermera åkte jag & Ralphie till Apoteket för att inhandla sådana där fina skavsårsplåster för en miljon kronor. Så nu känns det faktiskt bra. Det var dessutom inga problem alls att gå hem från jobbet (jag fick dock vara barfota på gymet..kändes lite genant. KUL att lira basket dock. Själv.) i hettan. Fint!
(Mamma, jag gick i sneakers till jobbet imorse, men det gjorde MER ont än mina snygga skor med klack. Så det snopp!)

Såhär fint fick vi på vår nybyggda terass idag på jobbet:
 


Såhär glad blev jag efter jag handlat ordentliga skavsårsplåster med magisk läkningskraft!!


Jag & Lina tänkte köra quis på Kajskjul 8 ikväll, meeeeen, då vi tillslut bara blev två och inte ville utklassa resten av pöbeln på de premisserna, gav vi upp tanken och spenderar kvällen på varsitt håll! Ok, film nu!

Kram'på're!
/U

Kommentarer
Postat av: Fadren

Go cat go !

2008-07-04 @ 23:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0