KÖPSTOP var ordet

Jag och Ullis lovade varandra ärligt och heligt att inte köpa något i kläd-sko-väskväg under en månad tills nästa lön trillar in på våra ekande konton. Delvis för att vi är fattiga som kyrkråttor och delvis för att vi egentligen inte behöver köpa något.
Detta löfte erlades igår, IGÅR!
Så mycket lättare sagt än gjort. Gick på stan med min älskade mor idag och tror ni inte att allt jag såg var väldigt snyggt, passande, billigt och lockande helt plötsligt? Tydligen har nya fräscha plagg strömmat in enbart för att jävlas med min arma shoppingdjävul. Men jag stod emot lockelsen!

Bytte däremot ut ett par skor till ett par andra (vilket var tillåtet enligt vår deal eftersom dessa inhandlats förra månaden. Väldigt smart förhandlat från min sida).
Ett par snajsiga höga pumps som jag just nu pressat ner fötterna i för att gå in hehe..


Att jag sedan råkade lägga undan ytterligare två par tills nästa lön hör självklart inte till saken.
Som sagt, har en sjukt stark kärlek till fotprydnader.

Eftersom det var lite mulet och tråkigt ute idag valdes detta ut från garderoben, eller ja, från min klädhög.



Nu tänker jag sörpla lite fisksoppa och glo tv.
Ciao/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0