Att vara full för kärlekens skull

- Eldkvarn.

Jag har kommit att tycka mycket bra om Eldkvarn. Det känns som att jag och Plura är kamrater. Varför, undrar du? Jo, för att min fina arbetskamrat Bosse känner Plura, och har lirat musik med honom i tidiga år. Bosse citerar ibland texter från Plura och hans Eldkvarn, kloka texter. Detta gjorde han senast på vår bowling-afterw häromveckan, när vi pratade kärlek. Detta har gjort att jag nu har blivit ett fan av Eldkvarn. Han är inte så dum ändå, den där Plura.



"Det här är för dom som aldrig kom fram till andra sidan drömmen, folk skjuter sig för pannan eller dödar någon annan
Och vi dricker för kärlekens skull, vi är fulla för kärlekens skull"

Lyssna också på konststycket "Den som älskar måste lämna allt".
"Varför kom du hit, där jag levt så länge , Där stormen lagt sig, ett ensligt ställe
Ingen skylt på dörren, ingen väg som går förbi."

/U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0