Att leva en måndag.

Idag var en måndag, likt så många andra måndagar i mitt liv. En av skillnaderna var att min Kära medarbetare Ingrid kom tillbaka från sin låånga semester, och såg mer strålande ut än vanligt. En annan skillnad var att jag tog efter de gigantiska amerikanska basketspelarna i OS i mitt sätt att kasta in bollen i korgen. Enorm succé! Yttermera under mitt samtal med min kära mor, fick jag reda på att hon innehaver lunginflammation, det händer inte varje måndag! Jag har därtill tillagat fyra styck matlådor för mina smaklökar att avnjuta under de återstående av arbetsdagar denna vecka.
Annars var det en måndag, likt så många andra måndagar i mitt liv.

Imorgon kommer jag spendera eftermiddagen, kvällen och därutom också natten på Sahlgrenska! Eftersom mamma är sjuk och pappa har arbetsrelaterade åtaganden i Värmland, har jag sagt att jag kan ta flexledigt på onsdag, för att vara med min Kära lillebror på sjukhuset efter hans sedvanliga operation. Om jag ska vara riktigt uppriktig mot Er, så kan jag med innerlig ärlighet säga att jag egentligen inte är det minsta sugen på att spendera natten på ett sjukhus. Det är en sådan sak jag inte gjort sedan Johan var riktigt illa däran, under hans svåra sjukdomstid. Men eftersom det är min fina bror, gör jag det givetvis, med ett leende på läpparna. Dessutom kanske jag kan läsa lite intressanta saker och lära mig något vettigt! Det håller vi tummarna för!

Nu Önskar jag Mor min Krya på Sig, Svenskarna i OS-finalerna lycka till imorgon, mina Kära vänner hälsar jag en angenäm tisdag, mina syskon en givande dag och Mansdjuret en trygg, säker men kanske ändock spännande dag i Apstan.

Godnatt!
/U

Kommentarer
Postat av: Linda

Missa inte kvällens fråga på min blogg! Är tacksam över svar! :) /Linda

2008-08-18 @ 22:26:48
URL: http://liudaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0