Att frysa i regnet

... Något står i vägen. Något breder ut sin gigantiska gestalt och står mitt i vägen. Än så länge är jag handlingsförlamad. Jag funderar på att putta på gestalten. Vore det klokt? Tappar den då balansen och faller baklänges? Skrattar den då glatt åt mig och ställer sig bredvid? Bannar den mig för att jag rör vid den? Eller det värsta scenariot jag kan tänka mig - ignorerar den mig och står kvar, bredbent och stabilt samt skymmandes min sikt även in i framtiden?

Efter jobbet fick jag skjuts av min Kära Kollega till Jakobs jobb på teatergatan. Jag fick äran att mumsa på en god bit kaka med tillhörande, av Jakobs chef, handvispad grädde. Sedan pratade vi och lyssnade på musik i dunderanläggning. Jag tycker om min bror. Han åker till Grekland med sin flickvän på måndag, och jag kunde inte dölja hur glad jag blev av att höra det. De är verkligen värda det!

Jag vill frambringa ett ENORMT grattis till min underbara, underbara vän Papiraol som gått och blivit tvåbarnsfar i dagarna. Det blev en fantastisk liten flicka. Grattis!
/U



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0